Dersin Adı | Sanat ve Tasarım Anlatıları |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FFD 651 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Doktora | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Sanat ve tasarım nesnelerinin ve deneyimlerinin yorumlanmasını ve anlamlandırılmasını amaçlayan bu ders, bu çerçevede okuma ve yazma edimlerine sanat ve tasarım bağlamında odaklanır. Disiplinlerarası bir çerçevede sanat ve tasarımın farklı ortamlarda yorumlanmasını hedefleyerek anlatı ve çapraz-anlatıların analizini kapsar. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders sanat ve tasarım nesne ve deneyimlerine yönelik anlatılar ve çapraz anlatılar çerçevesinde, özellikle modern düşünce ve post-yapısalcı bakış açısına yön veren kuramsal ve eleştirel analizleri içermektedir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ders temalarına giriş | Yok |
2 | Anısallık ve Geçişlilik / ödev 1’e giriş | Baudelaire, Charles . “The Painter of Modern Life : Contanstin Guys “. The Painter of Victorian Life. Ed.Holme, Geoffrey.The Studio Ltd.Londra,1930 |
3 | Aura ve Çoğaltım | Benjamin, Walter. “The Work of Art in the Age of Its Mechanical Reproducibility”.Ed: Jennings, Micheal., Doherty, B.,Levin, Thomas |
4 | Bellek ve Kimlik / ödev 2’ye giriş | Berger, John. “ The Suit and the Photograph” .Uses of Photography: About Looking.s.27-47.Pantheon books, New York , Film izleme: Notebook On Cities and Clothes, Wim Wenders |
5 | Yorumbilim | Heidegger, Martin. “ The Origin of Work of Art”. Off the Beaten Track, Ed.Çeviri: Young, Julian., Haynes , Kennith.Cambridge University Press,2002 |
6 | Söylem ve Mekansal süreklilik / ödev 2’ye giriş | Foucault, Michel. “Las Meninas.” In The Order of Things, pp. 1-18. London, New York: Routledge, 2002. |
7 | Kurumsal Sanat ve Eleştirel Söylem | Bourdieu, Henry. “ Manet and the Institutionalization of Anomie”.The Field of Cultural Production.Polity Press,Cambridge, s.238-251, 1993 (Ödev 2’nin teslimi) |
8 | İmge ve Temsiliyeti (Çapraz anlatılar) / ödev 3’e giriş | Lombardo, Patrizia. “The Image Versus the Visible : From Baudelaire to Painter of Modern Life to David Lynch’s Lost Highway” Cities , Words and Images. s.174-186, Palgrave McMillan , New York , 2003. Film izleme : David Lynch. The Lost Highway |
9 | Öğrenci Sunumları 1 | Seminer / Sergi okuması ve analizi |
10 | Sınıraşımı (Çapraz Anlatılar) | Krauss, R. “Sculpture in the Expanded Field”. October, Vol. 8. (Spring, 1979), pp. 30-44 (Ödev 3’ün teslimi) |
11 | Yapısökümü ve Bellek / ödev 4’e giriş | Evans, Caroline. “ The Golden Dustman: A critical evaluation of Martin Margiela and the review of Martin Margiela Exhibition(9/4/1615) Fashion Theory 2/1 Mart 1998/ |
12 | Keşisimler: Özne-Nesne / ödev 5’e giriş | Ayers, Robert “Serene and Happy and Distant: Interview with Orlan. Body and Society.Special Issue on: Body Modification. 5/2-3 .1999 .Ed: Mike Featherstone, Sage (Ödev 4’ün teslimi) |
13 | Betimsel Analiz / ödev 6’ya giriş | Çağdaş Sanat ve Tasarım İlişkisi Üzerine (Ödev 5’in teslimi) |
14 | Söylemsel Analiz / ödev 7’ye giriş | Bienal okuması ve analizi (Ödev 6’nın teslimi) |
15 | Öğrenci Sunumları 2 | Gerekli ön hazırlık |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi | - |
Ders Kitabı | Yukarıda belirtilen okumalar |
Önerilen Okumalar/Materyaller | -Eisenman, Peter. Written into the Void: Selected Writings 1990-2004. China: World Print, 2007. -Everett, Sally. Art, Theory and Criticism: An Anthology of Formalist, Avant-Garde, Contextualist and Post-Modernist Thought. North Carolina: McFarland, 1991. -Krauss, Rosalind, Optical Unconscious. Cambridge, Mass: MIT, 1994. Oxford University Press, 1998. -Pinto, Roberto., Bourraid, Nicolas Lucy Orta .Phaidon 1998 -Rendell, Jane. Art and Architecture: A Place between.Tauris, London,2010 -Paulicelli, Eugenia.,Clark, Hazel .The Fabric of Cultures .Routledge.London.2009 -Margolin, Victor. Design Discourse. The University of Chicago Press.London.1989 -Fausch, Deborah., Singley, Paulette. Architecture in fashion.Princeton Architectural Press.1994 -Hughes, Clair.Dressed in Fiction.Berg, Oxford.2006 Lehman , Ulrich -Tigersprung: Fashion in Modernity, MIT press.2000 -Barthes, Roland .Camera Lucida.1980 -Hiddleston, J.A. Baudelaire and the Art of the Memory.Clarendon Press, Oxford.1999 -Bloom, Harold .Marcel Proust.Chalsea House publishers.2004 -Debord, Guy.Society of the Spectacle.Zone Books.1994. -Heidegger, Martin. “ The Origin of Work of Art”. Off the Beaten Track, 2002. -Bourdieu, Henry. The Field of Cultural Production.Polity Press,Cambridge, 1993 -Foucault, Michel. ,The Order of Things, London, New York: Routledge, 2002 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 16 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 7 | 70 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 20 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 100 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 7 | 18 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 25 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 224 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Tasarım alanına yeni fikirlerle inovatif katkı sağlayacak güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir, | X | ||||
2 | Tasarım alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır, | X | ||||
3 | Tasarım alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, bütünsel ve yaratıcı düşünerek yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, | X | ||||
4 | Tasarım disiplininde bağımsız araştırma yapar, bilimsel olayları geniş, derin ve eleştirel bir bakış açısı ile analiz eder, yeni sentezlere ulaşır ve değerlendirebilmek için gerekli adımları belirleme yeteneği kazanır, | X | ||||
5 | Tasarım alanı ve alt disiplinleri ile ilgili bilimsel makaleleri ulusal ve/veya uluslararası saygın hakemli dergilerde yayınlayarak veya bilimsel toplantılarda sunarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir, | X | ||||
6 | Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini bilimsel bir şekilde ifade etmek ve savunmak için etkili bir iletişim kurar, | X | ||||
7 | Tasarım alanında etkili iletişim ile takım çalışmasını yürütür, | X | ||||
8 | İngilizce dilini kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır, | X | ||||
9 | Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri sürekli takip ederek, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur, | X | ||||
10 | Tasarım tescili, marka ve patent alabilecek özgün model ve ürünleri ortaya çıkarabilecek becerileri geliştirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest