DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Sanat ve Tasarım Anlatıları
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
FFD 651
Güz/Bahar
3
0
3
7.5
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Doktora
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Sanat ve tasarım nesnelerinin ve deneyimlerinin yorumlanmasını ve anlamlandırılmasını amaçlayan bu ders, bu çerçevede okuma ve yazma edimlerine sanat ve tasarım bağlamında odaklanır. Disiplinlerarası bir çerçevede sanat ve tasarımın farklı ortamlarda yorumlanmasını hedefleyerek anlatı ve çapraz-anlatıların analizini kapsar.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • sanat ve tasarımın görsel kavramlarının kaynaklarını karşılaştırabilecekler,
  • sanat ve tasarım nesne ve deneyimlerini disiplinlerarası bir çerçevede yorumlayabilecekler,
  • Sanat ve tasarım nesne ve deneyimlerinin yorumlanmasına ilişkin okuma , yazma ve yaratma edimlerini karşılaştırabilecekler,
  • Dil, söylem ve retorik kavramlarının sanat ve tasarım nesne ve deneyimlerinin yorumlanması ve anlamlandırılmasındaki etkilerini kavrayabilecekler,
  • 20. Yüzyıl odaklı sanat ve tasarım edimlerinin eksenel kavramların kökenlerini analiz edebilecekler,
  • Sanat ve tasarımın güncel kuramlarına başvurarak eleştirel okumalar yapabileceklerdir.
Ders Tanımı Ders sanat ve tasarım nesne ve deneyimlerine yönelik anlatılar ve çapraz anlatılar çerçevesinde, özellikle modern düşünce ve post-yapısalcı bakış açısına yön veren kuramsal ve eleştirel analizleri içermektedir.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders temalarına giriş Yok
2 Anısallık ve Geçişlilik / ödev 1’e giriş Baudelaire, Charles . “The Painter of Modern Life : Contanstin Guys “. The Painter of Victorian Life. Ed.Holme, Geoffrey.The Studio Ltd.Londra,1930
3 Aura ve Çoğaltım Benjamin, Walter. “The Work of Art in the Age of Its Mechanical Reproducibility”.Ed: Jennings, Micheal., Doherty, B.,Levin, Thomas
4 Bellek ve Kimlik / ödev 2’ye giriş Berger, John. “ The Suit and the Photograph” .Uses of Photography: About Looking.s.27-47.Pantheon books, New York , Film izleme: Notebook On Cities and Clothes, Wim Wenders
5 Yorumbilim Heidegger, Martin. “ The Origin of Work of Art”. Off the Beaten Track, Ed.Çeviri: Young, Julian., Haynes , Kennith.Cambridge University Press,2002
6 Söylem ve Mekansal süreklilik / ödev 2’ye giriş Foucault, Michel. “Las Meninas.” In The Order of Things, pp. 1-18. London, New York: Routledge, 2002.
7 Kurumsal Sanat ve Eleştirel Söylem Bourdieu, Henry. “ Manet and the Institutionalization of Anomie”.The Field of Cultural Production.Polity Press,Cambridge, s.238-251, 1993 (Ödev 2’nin teslimi)
8 İmge ve Temsiliyeti (Çapraz anlatılar) / ödev 3’e giriş Lombardo, Patrizia. “The Image Versus the Visible : From Baudelaire to Painter of Modern Life to David Lynch’s Lost Highway” Cities , Words and Images. s.174-186, Palgrave McMillan , New York , 2003. Film izleme : David Lynch. The Lost Highway
9 Öğrenci Sunumları 1 Seminer / Sergi okuması ve analizi
10 Sınıraşımı (Çapraz Anlatılar) Krauss, R. “Sculpture in the Expanded Field”. October, Vol. 8. (Spring, 1979), pp. 30-44 (Ödev 3’ün teslimi)
11 Yapısökümü ve Bellek / ödev 4’e giriş Evans, Caroline. “ The Golden Dustman: A critical evaluation of Martin Margiela and the review of Martin Margiela Exhibition(9/4/1615) Fashion Theory 2/1 Mart 1998/
12 Keşisimler: Özne-Nesne / ödev 5’e giriş Ayers, Robert “Serene and Happy and Distant: Interview with Orlan. Body and Society.Special Issue on: Body Modification. 5/2-3 .1999 .Ed: Mike Featherstone, Sage (Ödev 4’ün teslimi)
13 Betimsel Analiz / ödev 6’ya giriş Çağdaş Sanat ve Tasarım İlişkisi Üzerine (Ödev 5’in teslimi)
14 Söylemsel Analiz / ödev 7’ye giriş Bienal okuması ve analizi (Ödev 6’nın teslimi)
15 Öğrenci Sunumları 2 Gerekli ön hazırlık
16 Dönemin gözden geçirilmesi -
Ders Kitabı

Yukarıda belirtilen okumalar 

Önerilen Okumalar/Materyaller

-Eisenman, Peter. Written into the Void: Selected Writings 1990-2004. China: World Print, 2007. -Everett, Sally. Art, Theory and Criticism: An Anthology of Formalist, Avant-Garde, Contextualist and Post-Modernist Thought. North Carolina: McFarland, 1991. -Krauss, Rosalind, Optical Unconscious. Cambridge, Mass: MIT, 1994. Oxford University Press, 1998. -Pinto, Roberto., Bourraid, Nicolas Lucy Orta .Phaidon 1998 -Rendell, Jane. Art and Architecture: A Place between.Tauris, London,2010 -Paulicelli, Eugenia.,Clark, Hazel .The Fabric of Cultures .Routledge.London.2009 -Margolin, Victor. Design Discourse. The University of Chicago Press.London.1989 -Fausch, Deborah., Singley, Paulette. Architecture in fashion.Princeton Architectural Press.1994 -Hughes, Clair.Dressed in Fiction.Berg, Oxford.2006 Lehman , Ulrich -Tigersprung: Fashion in Modernity, MIT press.2000 -Barthes, Roland .Camera Lucida.1980 -Hiddleston, J.A. Baudelaire and the Art of the Memory.Clarendon Press, Oxford.1999 -Bloom, Harold .Marcel Proust.Chalsea House publishers.2004 -Debord, Guy.Society of the Spectacle.Zone Books.1994. -Heidegger, Martin.  “ The Origin of Work of Art”. Off the Beaten Track, 2002. -Bourdieu, Henry. The Field of Cultural Production.Polity Press,Cambridge, 1993 -Foucault, Michel. ,The Order of Things, London, New York: Routledge, 2002

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
16
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
7
70
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
20
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
7
18
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
25
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
    Toplam
224

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Tasarım alanına yeni fikirlerle inovatif katkı sağlayacak güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir,

X
2

Tasarım alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır,

X
3

Tasarım alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, bütünsel ve yaratıcı düşünerek yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir,

X
4

Tasarım disiplininde bağımsız araştırma yapar, bilimsel olayları geniş, derin ve eleştirel bir bakış açısı ile analiz eder, yeni sentezlere ulaşır ve değerlendirebilmek için gerekli adımları belirleme yeteneği kazanır,

X
5

Tasarım alanı ve alt disiplinleri ile ilgili bilimsel makaleleri ulusal ve/veya uluslararası saygın hakemli dergilerde yayınlayarak veya bilimsel toplantılarda sunarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir,

X
6

Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini bilimsel bir şekilde ifade etmek ve savunmak için etkili bir iletişim kurar,

X
7

Tasarım alanında etkili iletişim ile takım çalışmasını yürütür,

X
8

İngilizce dilini kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır,

X
9

Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri sürekli takip ederek, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur,

X
10

Tasarım tescili, marka ve patent alabilecek özgün model ve ürünleri ortaya çıkarabilecek becerileri geliştirir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest